2013.05.16.
14:02

Írta: mazsiblog

Zene, zene, zene...

Én amikor terhes voltam a kisfiammal autóval jártam dolgozni és rendszeresen hallgattam Szekeres Adrienn: Olyan, mint te című számát, ami akkor nagy sláger volt. Nekem nagyon tetszett. Miután a kisfiam megszületett hasfájós lévén elég sokat sírt. Ilyenkor betettem neki a fent említett dalt és csodák csodájára megnyugodott. Hogy ez a zene megnyugtatja, arra teljesen véletlenül jöttem rá. Mivel szüleim tőlünk 200 km-re élnek és szeretnék az unokájukat látni, ezért mi viszonylag gyakran utazunk. Egy ilyen autóút alkalmával a pici már nagyon unta az utazást, én szinte minden parkolóban megálltam, levegőztünk, ettünk, ittunk pihentünk, de szegénykém ő csak sírt. Mivel már csak pár km volt hátra az útból úgy gondoltam, hogy beteszem kedvenc CD-m és egy kicsit énekelek a picinek. Amint elkezdődött Szekeres Adrien dala a kisfiam azonnal abbahagyta a sírást. Innentől fogva végtelenítve hallgattuk ezt a zenét. :)))

Minden szülő tudja mennyire fontos, hogy gyermeke szeresse a zenét, tudjon ritmusra mozogni. A baba zenei nevelése még a terhesség alatt elkezdődhet, mivel a magzat a 24.héttől kezdve érzékeli a kívülről érkező hangokat.

Csecsemőkorban fel lehet kelteni a hanyatfekvő baba figyelmét a különböző csörgőkkel, csörgődobozokkal. Sőt hallását is tesztelhetjük azáltal, hogy hátulról hol a jobb hol a bal füle mögül csörgetünk figyelve, hogy arra fordítja-e a fejét a pici, amerről a hang jön.

Fontos, hogy megfigyeljük a gyermek melyik hangot kedveli, mert sírás esetén könnyebben megvígasztalódik, ha az ismerős hangot hallja. Ha azt vesszük észre, hogy a picit inkább a hangszer érdekli, adjuk oda a kezébe, és segítsük, hogy ő is megszólaltassa azt. Dícsérjük meg ezen törekvéseit.

A legjobb, ha mi magunk énekelünk a picinek. Mégha nincs is szép hangunk. Ha fars amit énekelünk a kicsinek az anyja hangja a legszebb és a legmegnyugtatóbb. Bátran énekeljünk. ha mégsem megy, akkor vásároljunk tematikus kazettákat, melyek a kisgyermekek számára összegyűjtött ringató, altatódalokat, baba zenéket tartalmaznak. 

Legalább 5-12 meghallgatás szükséges ahhoz, hogy a dallamok és szövegek ismertté váljanak, Ez idő alatt az is kiderül, hogy melyek lesznek a kedvencek.

Jó zenélést kívánok!

Szólj hozzá!

Címkék: zene ringató ritmus zene hallgatás zenei nevelés dallamok babazene

A bejegyzés trackback címe:

https://mazsolajatek.blog.hu/api/trackback/id/tr775302981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása